۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

صنعت سینمایی؟


ظاهرا سینماگران  مملکت جمع شده اند و بر علیه قاچاق فیلم هایشان قطعنامه ای صادر کرده اند و در همین اثنا دست به دامان وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه ی قضاییه شدند و تقاضای اشد مجازات ( به قول آقای کیومرث پور احمد، اعدام) را برای  دست اندر کاران قاچاق نموده اند. همچنین در فراز هایی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی تقاضا کرده اند که دست از حمایت سینمای آمریکا بردارد و به سینمای وطنی بپردازد. گمان می کنم که بچه ی 5 ساله هم می داند که این اگر جوک نباشد یک تراژدی است 

شویی که سینماگران این مملکت اجرا کرده اند می تواند باز گو کننده ی بسیاری از مسایل فرهنگی این مملکت باشد. می تواند مبین منطق اخته ی قشر "روشنفکر" ما باشد

ظاهرا سینمایی که به خورد ما می دهند صنعت شده! و حالا تکثیر غیر مجاز از این محصولات بازار این محصول تولید شده را کساد کرده است. پس من به عنوان یکی از بچه های کون نشور این مملکت ، قطعنامه ای را در پاسخ به این تجمع دوستان(!) حاضر کرده ام که در ذیل می آید

یک – من فیلم را روی سی دی تهیه می کنم چرا که معتقدم آنچه در سالن سینما از ایران دیده ام تفاوتی با مانیتورم ندارد

دو – دو هزار تومان پول بلیط سینما را نمی دهم تا بروم شاهد عشق بازی زوج های جوان در سالن تاریک سینما باشم . در عوض با همان پول 1 بسته سیگار می خرم و هزار و پانصد تومان باقیمانده را خرج  سیگار روز های آینده می کنم

سه – حقوق مادی کپی رایت ابزار اعمال قدرت سرمایه است. به یاد ندارم که تیتراژ فیلم های سینمایی قاچاق شده تفاوتی با آنچه در سالن نمایش داده می شود، داشته باشد و اسم هنرمندان (اگر این صنعت گران!!!! – واقعا قواره ی صنعت هم به تنشان گشاد است- هنرمند باشند) هم چنان همان است که در سالن اکران شده باشد

چهار- می خواستم از این افراد حمایت کنم که خودشان پای نیروی انتظامی را وسط کشیده اند و حتی خواستار اعدام قاچاقچیان شده اند – آقای پور احمد دقیقا فرموده اند: مجازات اعدام در چین باعث از بین رفتن تمام قاچاقچیان شده است .... در بند اول قطعنامه آمده است : قاچاق محصولات سینمایی به وضعیتی رسیده است که جز با اقدام عاجل و ضربتی از سوی نهاد های امنیتی ، راهی برای امحا و نابودی شبکه های مخوف فعال در این عرصه وجود ندارد، لذا از وزارت اطلاعات می خواهیم از توان و قابلیت خود برای انهدام شبکه ها و افرادی که به تاراج حقوق سینمای ایران مشغولند مجدانه اقدام کنند ..... همچنین در بند پنج قطع نامه نیز از نیروی انتظامی در خواست مشترکی شده. مردم شریف ایران! ببینید که سینماگران ما چگونه در آغوش پدر گریه می کنند

پنج – در سالن سینمای شما روشنگران جامعه (مرجع ضمیر دقیقا همین شومن هاست) برای من تبعیض قایل می شوند و مستقیما من را مجرد، خطرناک و عوضی می خوانند چرا که می دانند از بوفه ی سینما برای دوست دخترم چس فیل نمی خرم

شش – دقیقا توجه داشته باشید که آقای صدرعاملی چه می گوید :" آیا نظام جمهوری اسلامی متضرر نخواهد شد که از اقتدار سینما استفاده نکرده است؟ در همه ی جهان مشکلات را با سینما حل می کرده اند" ... دقیقا بشناسید که سینماگران ما چه شکلی هستند، می خواهند با سینما مشکلات را حل کنند . به یاد ندارم هنر مشکلی را حل کرده باشد

هفت – من به عنوان بابک شاه سیاه از همینجا اعلام می دارم که به ندرت شده از سالن سینما خرسند بیرون آمده باشم و این خود دلیل محکمی است که تا اطلاع ثانوی قاچاق محصولات سینمایی را حمایت کنم 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر